Covid-19

Covid-19 Gjesteinformasjon

 

Kjære gjester & Geilovenner: Vi gleder oss masse til å ta imot dere på Geilo til fantastiske skidager!
Denne sesongen vil du kanskje oppleve at vi gjør ting bitte litt annerledes enn tidligere. Vi har tatt en rekke forhåndsregler for best mulig å sikre at alle som besøker vårt anlegg er trygge.
Når du besøker oss, ber vi deg huske de 3 grunnleggende prinsippene:

 

1 – Hold avstand til folk som ikke er en del av ditt daglige hushold
2 – Praktiser god håndhygiene: Vask hendene ofte, benytt håndsprit, og avgrens nys eller host inn i albuene
3 – Reis hjem dersom du ikke føler deg frisk

 

Helse og sikkerhet til våre gjester og ansatt er svært viktig for oss. Vi har løpende oppdatering av våre anbefalinger og retningslinjer for å sørge for at vi til enhver tid gir våre gjester og ansatte de beste forutsetninger til å kunne opprettholde best mulig smittevern.
I tillegg til det absolutt åpenbare, som hyppig vask av alle våre områder, har vi satt sammen litt informasjon om hva du kan forvente når du besøker oss i alpinbakkene på Geilo: 

 

På besøk i alpinbakken & kontaktdetaljer

 

Transport til skibakken– Skibuss
Våre skibusser vil operere med ca. 50% kapasitet for å sikre at det opprettholdes anbefalt sosial distansering. Dette gjelder for både bussene som tar deg fra overnattingsstedet og ut i bakken om morgenen, og shuttle som gir deg mulighet til å bytte side flere ganger i løpet av dagen. Vi setter stor pris på at du har forståelse for at det noen ganger kan ta litt lengre tid å flytte alle gjester ut i bakken, og fortvil ikke: Neste skibuss er bare noen minutter unna! 
Alle våre skibusser er utstyrt med håndsprit-stasjon, og interiør i bussene vil bli vasket 2 ganger pr dag. 

 

Kontaktdetaljer
Når du besøker vårt skianlegg, må du ha et smartcard (det er plastikkortet som du laster inn skipasset på.) For å være sikre på at vi kan kontakte gjester som er i anlegget kan det hende vi ber deg registrere navn og kontaktinformasjon når du kjøper skipass. Dersom du kjøper via vår nettbutikk vil dette lastes inn automatisk (etter første kjøp) og du kan gå direkte til heisen. Du kan kjøpe skipass online her.

 

Gjesteservice-Team
Når du er i vårt anlegg, og spesielt i baseområdene, kan det hende du legger merke til vårt Gjesteservice-Team. De er tilstede på travle dager for å minne våre gjester om sosial distansering, hjelpe til i køer og svare på spørsmål! Bare spør de dersom det er noe du lurer på eller trenger hjelp til!

 

Heis/Heiskø
Når du benytter en av våre heiser, enten det er t-krok eller stolheis, kan du kun dele med personer fra ditt eget hushold. Husk også at skiene dine viser omtrentlig hvilken avstand du skal ha til øvrige gjester i anlegget! 
Vi ønsker også at du til enhver tid benytter hansker eller votter i våre heiser. Våre ansatte vil desinfisere kroker og stoler med jevne mellomrom.

 

Mat & Drikke
Våre serveringssteder er underlagt strenge offentlige regler i forhold til vask, desinfisering og generelt renhold. 
Vi har ulike bestillings-og betalingsløsninger på våre spisesteder; noen opererer med bordbestilling, mens andre har bestilling og betaling over disk, take away eller bestilling via app på mobilen. Alle serveringsstedene har tilrettelagt for maks antall gjester i forhold til stolkapasitet og kvadratmeter, og bordene er satt opp med riktig distansering til nabobordet.

 

Våre fantastiske ansatte
Våre ansatte vil gjøre alt de kan for å sørge for at ditt opphold i alpinanlegget på Geilo er trygt. Alle ansatte gjennomgår opplæring som blant annet inkluderer oppdaterte offentlige reguleringer, hygiene og annen viktig og relevant informasjon. Denne opplæringen iverksettes før de starter hos oss. Vi har en absolutt “Bli-hjemme-policy” dersom noen ansatte ikke føler seg vel. 
 
Vi vil gjerne være kontant-frie (men er det ikke helt ennå!)
Vi ønsker at våre gjester i størst mulig grad betaler med bankkort eller kredittkort når de besøker oss. 

 

Skipass - Skiskole - Skileie:

 

Jeg ønsker å kjøpe et skipass
I år er vi spesielt opptatt av at du skal kjøpe skipasset ditt på nettet!
Du kan kjøpe skipasset 
her. Så snart du har lagt inn bestillingen vil du motta en bekreftelse via mail. Denne bekreftelsen inneholder en QR-kode, og denne kan du scanne (helt berøringsfritt) i en av våre 13 ulike pick-up-bokser, plassert på alle hoteller og skipassutsalg på Geilo. QR-koden kan leses direkte fra mobilskjermen din. Våre pick-up bokser finnner du her.
Dersom du trenger hjelp for å kjøpe online, send oss en mail på 
[email protected] eller ring oss på 3209 0000 – og vi hjelper deg så raskt som mulig!
Dersom du ikke har mulighet til å kjøpe via vår nettbutikk er vi selvfølgelig behjelpelige i et av våre billettutsalg.

 

Skileie
Vi kan fortsatt sørge for at du har topp utstyr i bakken! Alt utleieutstyr, inkludert ski, staver og hjelmer, blir rengjort etter hver utleie. I år er vi spesielt opptatt av at du forhåndsbestiller ditt utstyr på nettet. Du kan bestille her.  Når du har lagt inn bestilling, vil ditt utstyr bli laget klart for henting på det utleveringsstedet du har bedt om. Ingen kø, og enkelt for deg. Dersom du ønsker å bytte sko eller ski er det selvfølgelig mulig. 
Dersom du trenger hjelp for å bestille online, send oss en mail på 
[email protected] eller ring oss på 3209 0000 – og vi hjelper deg så raskt som mulig!
Dersom du ikke har mulighet til å leie via vår nettbutikk er vi selvfølgelig behjelpelige i en av våre skiutleier.

 

Skiskole / Skikurs
Vår skiskole og skikurs vil avvikles omtrentlig som vanlig! Det kan være noen mindre endringer, men det vil i så fall være til fordel for våre gjester. Alle gruppestørrelser vil være begrenset slik at vi kan opprettholde distansering.
SkiPlay vil fortsatt være tilgjengelig. Pass på at barnet ditt er kledd etter forhold og har egne hansker og skibriller.
Det vil fortsatt være mulig å bestille skiskole og skikurs direkte over disk i anlegget, men husk at ved å bestille over nett og I forveien er du både garantert plass – og du slipper å stå i kjedelig kø!
Du kan forhåndsbestille skiskole 
her.
Dersom du trenger hjelp for å bestille online, send oss en mail på [email protected] eller ring oss på 3209 0000 – og vi hjelper deg så raskt som mulig!

 

Opprettholde sosial distanse

Vi har tatt en rekke forhåndsregler for å sikre at du som gjest på best og enklest måte kan opprettholde distanse til personer som ikke er en del av din husholdning.
•    Vårt Gjesteservice-Team vil passe på at gjester holder avstand til hverandre i heis- og skibusskøer
•    Single gates vil holdes stengt for å unngå at du må dele heis med personer som ikke er en del av din husholdning
•    Alle innendørsområder hvor vi til tider kan forvente mange gjester, har skilt og/eller gulvmerker som oppfordrer og minner om 1 meters regelen
•    Alle våre restauranter, skiskole og skibuss vil operere med redusert kapasitet for best mulig opprettholde avstand mellom gjester

 

Ønsker du mer informasjon?

For mer informasjon:
Dersom du har spørsmål, send gjerne en mail til oss på [email protected]
Vi gleder oss masse til å ta imot dere til herlige vinterdager i alpinanlegget på Geilo
Velkommen til oss!